Kajian oleh Trainer Nuero Semantic-NLP yang bertauliah dalam bidang Pembangunan Modal Insan, Dr Rozieta Shaary berkata, dalam permasalahan rumahtangga isteri lebih cenderung mendapat tekanan yang berpanjangan.

Hal ini kerana urusan rutin harian para isteri mengurus anak,mengemas, memasak dan melayan kehendak suami serta pelbagai cabaran lain menyebabkan proses kehidupan mereka sangat meletihkan.

Ada kajian juga mendapati tekanan lebih besar dirasai wanita berkerjaya kerana terpaksa menguruskan kerja di pejabat dan komitmen keluarga dalam satu masa.

Kebanyakan wanita berasa tertekan sehingga tidak mampu mengawal diri sendiri. Namun perlu tahu tekanan yang datang mungkin disebabkan  oleh kesihatan dalaman yang dialami para isteri.

Antara penyakit dalaman yang kebanyakkan di hadapi para isteri adalah ketidakstabilan hormon. Hormon adalah sangat penting bagi memastikan perkembangan  seksual dan reproduksi terutamanya pada wanita.

 

Ketidakstabilan hormon yang di alami wanita boleh menyebabkan kitaran haid tidak teratur, keputihan, sengugut, rambut gugur, badan berbau, kelesuan, berat badan bertambah, hilang seri wajah, susah mendapat zuriat, susah tidur malam, menopaus awal serta pelbagai lagi masalah yang melibatkan hormon.

Wanita yang mengalami masalah ketidakstabilan hormon ini juga biasanya merasakan hubungan intim tidak lagi menjadi keutamaan dalam kehidupan sedangkan menjaga kesihatan seksual adalah suatu ibadah serta kunci dalam membentuk perhubungan mawaddah dan sakinah dalam rumah tangga.

Perasaan malu dan tabu terus menghantui dan membatasi mereka sehingga masalah yang dibiarkan itu menjadi parah apabila suami juga tidak mempunyai ilmu untuk membantu.

Kesannya, para wanita yang bergelar isteri  akan mengalami emosi tidak stabil, cepat marah, mudah terasa, hidup menyendiri dan kurang keyakinan diri untuk berdepan dengan orang ramai lebih-lebih lagi dengan suami. Lebih parah lagi apabila suami juga tidak ambil peduli akan tahap kesihatan isteri.

Segelintir suami hanya melihat perkara ini berlaku akibat sikap seorang isteri semata-mata tetapi hakikatnya berpunca dari masalah ketidakstabilan hormon yang boleh diselesaikan dan akhirnya boleh mewujudkan rumahtangga yang bahagia.

 

Menyedari hakikat permasalahan ini, Ahda Wellness mengambil inisiatif dengan menghasilkan produk Prestige V khas untuk para wanita yang mengahadapi masalah ketidakstabilan hormon.

Prestige V dikategorikan sebagai ‘superfood’ minuman serbuk botani campuran perisa “blackcurrant” dan kacip Fatimah serta ekstrak herba manjakani serta EstroG-100 yang berfungsi untuk menstabilkan hormon wanita yang telah mendapat kelulusan Halal Jakim (No Rujukan: Jakim.700-2/3/1086-03/2021 dan disahkan selamat untuk digunakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (No Rujukan : 21092020/09/025) serta sijil pengiktirafan Sistem Pengurusan Kualiti (ISO)

Menurut Pengasasnya, Dr Hazlina Ali, kehadiran produk berkenaan diharap menjadi penggalak untuk wanita tidak mengambil sikap sambil lewa terhadap penjagaan ‘aset’ keagungan mereka. “Program penyelidikan dan pembangunan (R&D) ini juga dilaksanakan bertahun-tahun di samping kerjasama dengan kilang. 

Termasuklah R&D dengan pakar nutrisi lebih lima belas tahun,” katanya. Hazlina turut menjelaskan, produk berkenaan dijual juga bukan atas paksi keuntungan semata-mata, tapi lebih kepada mendidik dan mahu membantu masalah wanita ditangani dengan positif.

Khasiat Prestige V bukan sahaja dapat menstabilkan hormon tetapi dapat  mencantikkan kulit, melangsingkan tubuh badan, merawat masalah-masalah berkaitan dengan rahim, anti-penuaan, mencegah osteoporosis, mencegah pascamenopuas, meningkatkan imuniti tubuh, mengurangkan simptom sengugut serta dapat mengembalikan keremajaan aset penting wanita.

Insya Allah, jika kesihatan para isteri cemerlang maka hubungan dalam perkahwinan juga akan kekal manis dan bertambah baik. 

Prestige V sesuai di amalkan kepada wanita berumur 19 – 45 tahun untuk dijadikan minuman harian. Mempunyai hormon yang stabil adalah impian setiap wanita. Itu menjadikan produk Prestige V mendapat permintaan tinggi di pasaran.

Ribuan pengguna telah Prestige V bantu sejak tahun 2020. Kaji dan semak khasiat Prestige V serta harga promosi yang sedang berlangsung di www.wanitaidaman.asia Selain itu juga. bermula dari 7 Mei sehingga 7 Ogos ini, pembeli terpilih bakal memenangi wang tunai bernilai RM30.000 ribu ringgit khusus bagi menghargai kesetiaan pelanggan selama ini

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here